Indiyəcən kinoteatrda cəmi bir filmə
axıracan otura bilmişəm ki, onda da yatmışdım,qızlar oyatdılarki, gedirik.evdə də çox film izlədiyimi
desəm yalan olar.Filmləri sevməyən (komediyalar istisna olmaqla) biri kimi
yaxşı bilmədiyin (heç bilmədiyin deməyi özümə sığışdırmıram) mövzuda nəsə
yazmaq həyəcan vericidi.
Film başlayandan bitənə qədər beynimdə dumanlı bir sarı rəng
dolaşdı.
Çılpaq qayaların arasındakı bomboz bir
dünyanı qarın yağması da gizlədə bilmir.
Eynilə ssenaridəki
şablonları qəhrəmanın bütün
ruhuyla içinə girməyə çalışdığı obrazın gizlədə bilmədiyi kimi.
Filmdə hadisələrin cərəyan etdiyi yer
olduqca yaxşı düşünülmüşdü. Yəni bir sənət
adamından(sənətçi desəm oxuyan tayfasını andıracağından qorxdum) bəhs edirsənsə
onu ən ideal bu mühitdə təsvir edə bilərdin.
Amma o otel, o cür yaşayış şərtləri
içində uğurlu, ciddi nəsə yaza
bilmək məncə mümkünsüzdü. O təbiətə rəğmən mümkünsüzdü. Sən orda ən yaxşı halda imamın palçıqlı ayaqqabılarına
baxıb din adamlarının səliqəsizliyindən
şikayət edə bilərsən ki, qəhrəman da elə bunu edirdi və hansısa prestijli qəzetə
yox, oxunmayan qəzetlərdən birinə yazmaq
da özünüaldatmaq və gizlənmək cəhdidi. Yəni öz-özünə etiraf edə bilməyin şeylərdən gizlənmək
cəhdi. Bunu filmdə adamın iddiasızlığı, ya kaprizi filan kimi bizə
yedirmək cəhdləri uğursuzdu. Bunu qəhrəmandan gizlətmiş ola bilər sayın
Ceylan, ama ‘’bizdən qaçmadı’’ .
Istər qadınlarla olan dialoqlarda onlara
qarşı soyuq səbri ilə,əsəblərinə hakim olan görünüşü,şərabı sevməməsi, ya da ən
xırda detal – yazı stolunun üstündə film boyu bir neçə dəfə gördüyümüz şam qozaları ilə sənətçi
abu-havası, xarakteri, qəribəliyi yaratmaq istəyinə nail olur demək olar.
Gənc qadınla dialoqlar bir növ
keçmişlə indinin intriqası, soyuq savaşı,dondurulmuş sülhüdü demək olar.qadın indiyəcən öz gücünə heç nə əldə edə
bilməyən insanın boşluqda özünü
ovutma cəhdlərini tərənnüm edir.və onu ayrıca filmdən ayrıca obraz kimi götürsək uğurlu alınıb . amma filmin içində sadəcə olaraq şablonlardan biridi. Necə ki o pulu verir, kişi odda yandırır və
oğlu qapının arxasından bu səhnəni görür.Əgər uşaq məhz bu hissədə,orda
qapının arxasında bayılsa idi, bəlkə də şablonluqdan xilas
etmək olardı həmin kadrı.
Və qəhrəmanın bacısıyla dialoqları –
mübahisələri. Bu iki adamdan çox bir nəfərin
öz iç səsiylə danışmasını, davasını xatırlatdı mənə.bacısı və gənc həyat
yoldaşı ilə mübahisələr şəklində film
bizə ancaq görüntünü verir, nəsə demir, bizi başlı-başımıza
xaosun içinə ötürür,hansını istəsək onu ‘’ əsas adam’’ kimi hesaba alma şansı verir.
Yeganə sevdiyim tərəf bu oldu.
Və bir detal daha – məktəblərin pis vəziyyətdə
olduğunu, evlərində kirayə qalan adamların
çətin vəziyyətdə olduğunu bilə-bilə onlara yardım haqında düşünməyib,hansısa
kənddən emailinə məktub göndərən
oxucuya kömək etmək istəyi insan
eqoizminin dərəcəsindən xəbər verir. Bəli, o kömək istəyinin bircə açıqlaması,
səbəbi var- o məktubu oxucular yazmışdılar, hansıki onun yazılarını sevdiklərini,izlədiklərini qeyd edirdilər. Yəni burda tələyə düşür sənətçi adi adamlar kimi.
Onun hamıdan biri olduğu reallığı gün işığına çıxardılır.
Ümümilikdə film o təbiət,o qəhrəman və bacısıyla dialoqlardan ibarət olsa idi mənə elə gəlir ki,bizi daha çox sual ötürə
bilərdi. Şablonlardan xilas etmək
olardı filmi. Atı açıb qayaların arasına ötürməklə, ya da sonda
gedə bilməyib qadının yanına qayıtmaqla ki,bu hissə sanki məhz ssenaristin öz
qadınına jesti kimi düşündüyü bir detaldı
elə ciddi suallar verə bilmedi
Ceylan.
Bütünlüklə o adamın həyatı - getmək və geri dönüb davam etmək qərarı qış yuxusu idi.
Filmdən sonra məni bircə sual düşündürür
– film boyu beynimdə dolaşan sarı
duman nə idi? Bəlkə elə Ceylanın
sualları idi ?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder